Bir web sitesinde yer alan tüm sayfalar Google botları (örümcekleri) tarafından ziyaret edilmektedir. Bu ziyaret Google arama motorunun sayfaya verdiği değeri belirtir ve tarama bütçesi yani "Crawl Budget" olarak adlandırılır. Bu bilgiler ışığında tarama bütçesi; Google botlarının bir günde kaç sayfayı ziyaret ettiğini ifade eden bir terimdir. Dizine eklenen toplam sayfa sayısı ve günlük olarak taranan sayfaların sayısı şeklinde hesaplanmaktadır. Tarama bütçesi değerinin yüksek olması çok önemlidir çünkü bu değer düştükçe sitenin ziyaretçi oranları da doğru orantılı olarak düşüşe geçmektedir.
Bir web sitesinin başarısını artırmak üzere çalışırken karşımıza çıkan tüm kavramlar, bizi Google’a ve Google araçlarına götürür. Yani dünyanın en çok kullanılan arama motoru olan Google tarafından sevilmeden, bir web sitesinin başarılı olmasından söz edilemez. Bu nedenle Google’ı tanımak ve en doğru şekilde kullanmak gerekir.