E-ticaret SEO; web sitelerini arama motoru sonuç sayfalarında (SERP), iyi bir konuma getirerek potansiyel ziyaretçilere daha fazla görünmek ve organik trafik elde etmek amacıyla yapılan ücretsiz optimizasyon çalışmalarını ifade eder. Özellikle çevrimiçi mağazalarda ürün satışlarının artırılmasına yönelik markalaşma odaklı yapılan stratejik hamlelerin hepsi e ticaret SEO'yu tanımlar.
Artık potansiyel müşterilerinizi kendinize çekmek için arama motorlarının ilk sayfalarında ana anahtar kelimenizle yer almanıza gerek yok. Çünkü tüm firmalar, arama sonuçlarında haritalarda kaydı yapılan ve aynı konumda bulunan rakipleriyle hedef kitlelerine aynı anda vitrin ediliyor. Müşterisini önemseyen, kurumsal iletişim düzeni oturmuş, ürün/hizmetleri kaliteli ve fiyatları daha uygun olanının %80-90 civarında müşteriyi amiyane tabirle kaptığı bu yarış çoktan başladı bile. Örnek: Estetik sektörünü ele alalım. Google arama motoru, "Estetik Kliniği" araması yapan bir kişiye, sonuç olarak bu kelimeyle ilgili en iyi ve en kaliteli hizmeti veren firmayı sunmaya çalışırken artık kişinin arama yaptığı konumda bulunan tüm firmaları da aynı sayfada haritalarla birlikte vermeye başlamıştır. Bu konudaki çalışmalarını bitiren Google, harita uygulamasıyla birlikte "şu anda açık olanlar", "en çok oy alanlar" şeklinde tab menü-filtreleme sistemini de bu uygulamaya ekleyerek, arama yapan kişiyi ihtiyacı olan firmayla en kısa sürede buluşturmayı hedeflemiş ve müşteri odaklı mükemmel bir yeniliği de kullanıcıya sunmuştur. (Teşekkürler Google). Bunun dışında, Google haritasının sunduğu fırsatların farkında olmayan ancak örneğin Bakırköy'de estetik kliniği arayan kişilerin "Bakırköy Estetik Kliniği" gibi anahtar kelimeleri yazıp search edebileceği kelimeleri de düşünerek SEO çalışmaları yapılmalıdır. Üstelik konuma göre aramalarda anahtar kelimelerin rekabet derecesi az olduğu için SEO açısından da daha hızlı sonuçlar elde edilebilmektedir.