Http ve https protokolleriyle intermet üzerinde yayına sunulan web sitesi bilgi sistemi içerisindeki ziyaretçilere fikir vermek ve onları başka bir web sitesi bilgi sistemine yönlendirmek amacıyla resim, bağlantı metni, marka ismi ya da açık url biçimlerinde eklenen referans bağlantılara backlink denir.
Diyelim ki bir yemek salonunuz var. Başlangıçta müşterileriniz yalnızca davet ettikleriniz ya da sokağınızdan tesadüfen geçen karnı acıkanlar olacaktır değil mi? Bu müşterileriniz salonunuzda yedikleri yemekleri, içecekleri, sonrasında vereceğiniz özel ikramlarınızı olumlu ya da olumsuz olarak (sosyal yaşamın inanılmaz, şaşırtıcı ve doğal reklam etkisini hepimiz biliyoruz) mutlaka değerlendirirler. Yemek salonunuzun iyi ya da kötü havasını alan ve mekanınızda karnını doyuran herkes bu yaşadığı deneyimi mutlaka ama mutlaka zamanı geldiğinde birileriyle paylaşacaktır. Yani; yemek yiyecek kişilerin dükkanınıza girmesi sırasında personeliniz tarafından kusursuzca karşılanmasından yemek yediği sırada dinlediği müziğe kadar tüm detaylar ileride yemek salonunuza gelecek olan müşterilerinizin sayısıyla doğru orantılı olacaktır. Kalite, aslında yemek salonunun içinde gizli. Burada mekanın çok iyi, ortamın çok nezih ya da yemeklerin ne kadar leziz olduğunu kimin başkasına nasıl söylediğinin hiçbir önemi yoktur. Backlink konusu da bu şekildedir aslında. Adınızdan, yazınızdan, ürünlerinizden, hizmetlerinizden iyi şekilde söz ettirin kafidir. Eee bunun yolu nedir? Tabi ki KALİTE...