Site dışı SEO, bir web sitesinin Google, Yandex, Bing gibi büyük arama motorlarında üst sıralarda yer alması için kullanıcı odaklı yapılan profesyonel markalaşma çalışmalarını ifade eder. Site dışındaki farklı kaynaklar aracılığıyla sektörel müşterilerin web sitesini ziyaret etmesi için gerçekleştirilen anahtar kelime backlink çalışmaları, açık url bırakma, yorum, sektörel makalelerle bilgi verme ve tüm firma tanıtım çalışmalarını kapsamaktadır. Yani; internette yayın hizmeti veren bloglar, sosyal medya kanalları, forumlar, sözlükler, haber siteleri, video platformları, PDF döküman ekleme ve paylaşma siteleriyle birlikte TV, Radyo, Gazete, Billboard gibi tüm mecralarda firma ismi, ürün/hizmetler, anahtar kelimeler ve sloganlarla hazırlanmış tüm reklam ve tanıtım çalışmalarına site dışı SEO denir.